vrijdag 15 maart 2013

Waar mogen wij God voor vertrouwen?

Mag ik God vertrouwen dat Hij mij een mooie auto geeft zodat ik Hem beter kan dienen? Zeker niet.
Mag ik Hem vertrouwen dat Hij mij een partner voor het leven zal geven? Waarschijnlijk wel. God zegt immers zelf in Genesis 2:18 "Het is niet goed dat de mens alleen is".
Mag ik Hem vertrouwen dat Hij mijn zaak zal zegenen zodat ik goed voor mijn gezin en mijn medewerkers kan zorgen. Waarschijnlijk wel.
Mag ik Hem vertrouwen voor genezing bij ernstige ziekten? Waarschijnlijk wel.

Misschien irriteren jou mijn antwoorden.
Waarom waarschijnlijk wel en waarschijnlijk niet?
Omdat ik het niet zeker weet.

God is souverein. In Jesaja 55:8 staat dat Zijn gedachten niet onze gedachten zijn en dat onze wegen niet Zijn wegen zijn. Sommige mensen vinden een goede levenspartner, anderen worstelen daarmee. Sommige bedrijven worden gezegend, andere bedrijven - ook van christenen - gaan failliet. Sommige mensen worden genezen; anderen niet.

Dat alles heeft te maken met het feit dat God een eigen weg gaat met een ieder van ons, maar ook dat ieder mens een andere weg gaat met God. Dat betekent dat wij God ook in de weg kunnen staan of Hem zelfs kunnen blokkeren in alles wat Hij voor en door ons wil doen.






De Heilige Geest en vertrouwen